روستای ماخونیک بیرجند و ساکنان لی لی پوت در شرق ایران؛ یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان ، چطور به روستا ماخونیک برویم؟

به گزارش وبلاگ محتوا، روستای ماخونیک یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان است و به لحاظ شهرت آن به شهر لی لی پوت ها، جذابیت های حیرت انگیزی دارد. از روستای ماخونیک تا افغانستان نیم ساعت فاصله وجود دارد و مردم ماخونیک اصالتاً افغانی هستند که چند قرن پیش از افغانستان کوچ کرده اند و ماخونیک را برای زندگی برگزیده اند. این روستا در 78 کیلومتری شرقی شهر سربیشه در راستا جاده سربیشه به روستای دُرُح واقع شده است.

روستای ماخونیک بیرجند و ساکنان لی لی پوت در شرق ایران؛ یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان ، چطور به روستا ماخونیک برویم؟

هیچ سابقه تاریخی مکتوبی درباره روستا ماخونیک وجود ندارد. فقط کلنل چارلز ادوار دبیت در کتاب سفرنامه خراسان و سیستان در دوره ناصرالدین شاه به توصیف منطقه ماخونیک پرداخته است. وجود سنگ نگاره ای در نزدیکی قنات ماخونیک که نقش های چوپانی و بسیار قدیمی روی آن نقش بسته نیز گواهی بر قدمت سکونت در ماخونیک است. از آثار تاریخی ماخونیک می توان به سنگ سیاه (سنگ نگاره) ماخونیک، بنای برج و قلعه، برج گل انجیر، منزل سرگردونی و نادر مرده می توان اشاره کرد.

روستای ماخونیک یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان است و به لحاظ شهرت به شهر لی لی پوت ها جذابیت های حیرت انگیزی دارد.

چطور به روستا ماخونیک سرزمین لی لی پوت های ایران برویم؟

منبع: ایرنامنبع: چمدان

به "روستای ماخونیک بیرجند و ساکنان لی لی پوت در شرق ایران؛ یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان ، چطور به روستا ماخونیک برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای ماخونیک بیرجند و ساکنان لی لی پوت در شرق ایران؛ یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان ، چطور به روستا ماخونیک برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید