رمانی نزدیک به زندگی واقعی

به گزارش وبلاگ محتوا، الیزابت گیلبرت، نویسنده آمریکایی، دانش آموخته ادبیات از دانشگاه نیویورک سیتی است و با رمان بخور، عبادت کن، عشق بورز در 2006 میلادی به شهرت رسید. این اثر از او که در باب خاطره نویسی و خودشناسی است تا به امروز به بیش از سی زبان زنده دنیا و از جمله در ایران ترجمه شده است.

رمانی نزدیک به زندگی واقعی

شهر دختران سومین رمان گیلبرت است که در ژوئن 2019 به مدت چهار هفته در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار داشت و برای نخستین بار با ترجمه فارسی در ایران به چاپ رسیده است. سبک حقیقت گرای این کتاب با قلمی به دور از پیچیدگی های واژگانی و استعاری، مناسب خوانندگانی است که داستان های نزدیک به زندگی واقعی را می پسندند و لحنی که نویسنده برای این رمان انتخاب کرده در عین سادگی، تلنگر هایی را به ذهن خواننده می زند که رد پایش تا مدت ها باقی می ماند.

شهر دختران، در واقع نامه های بلندبالایی است که شخصیت اصلی داستان نوشته است و هسته اصلی آن از این نظر جهان شمول است که چگونگیِ شهری شدن، ورود به کلانشهرها و تاب آوردن در آن ها را شرح می دهد؛ همان چیزی که راوی ماجرا از آن به جانِ ناقابلی در اقیانوس انسان ها یاد می کند.

رمان شهر دختران اثر الیزابت گیلبرت با ترجمه نازنین احسانی طباطبایی در 427 صفحه توسط نشر جمهوری به چاپ رسیده است.

از این مترجم تا به امروز ترجمه های بسیاری در مطبوعات و رسانه ها منتشر شده و وی پیش از این کتاب هیچی نگو! فقط گوش کن اثر فرتیتا تیلمن را ترجمه کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رمانی نزدیک به زندگی واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمانی نزدیک به زندگی واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید