خبرنگاران گردهمایی بین المللی ریاضی در دانشگاه کاشان شروع شد

به گزارش وبلاگ محتوا، کاشان - خبرنگاران - پنجاه و یکمین گردهمایی بین المللی ریاضی ایران دوشنبه شب با توجه به شرایط کرونایی در آیینی با پیغام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور مجازی در دانشگاه کاشان شروع شد.

خبرنگاران گردهمایی بین المللی ریاضی در دانشگاه کاشان شروع شد

به گزارش وبلاگ محتوا، در این گردهمایی محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از دانشگاه های ایران شامل شهید چمران، دانشگاه شهید بهشتی، صنعتی شریف، دانشگاه تهران و اصفهان و کشورهای آمریکا، ایتالیا، کانادا، روسیه، هلند، فرانسه، سوییس، آرژانتین، چین، صربستان، کروواسی، ترکیه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، عمان، عربستان سعودی، هند، رومانی، عراق و جمهوری چک سخنرانی می نمایند.

این گردهمایی چهار روزه با محورهای جبر، آنالیز، هندسه و توپولوژی، آنالیز عددی، بهینه سازی، نظریه کدگذاری، رمزنگاری، معادلات دیفرانسیل و دستگاه های دینامیکی، ریاضیات بین رشته ای، تاریخ، فلسفه و آموزش ریاضی، ریاضیات فازی، آمار، احتمال و فرآیندهای تصادفی، منطق و علوم کامپیوتر و نظریه گراف و ترکیبیات برگزار می گردد.

برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی با موضوع های مختلف از دیگر برنامه های جنبی این گردهمایی مجازی است.

مجموعه مقاله های این گردهمایی در مجله های علمی کشورهای ایران، روسیه، گرجستان و به چاپ خواهد رسید.

رتبه برتر دانشگاه کاشان در منطقه

رییس دانشگاه کاشان در نشست مجازی شروع این همایش با تبیین موفقیت های علمی این دانشگاه گفت: این دانشگاه با ثبت 553 سرانجام نامه و رساله و 460 پروپوزال در سال تحصیلی 99-1398 در منطقه آمایش 6 رتبه دوم و سوم را کسب نموده است.

عباس زراعت اضافه نمود: برپایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب مجلس شورای اسلامی، همه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری باید تمام متن پیشنهاده ها سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه بندی هستند در سامانه های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت، تایید و آن ها را همانندجویی نمایند.

زراعت از فراوری نانوذرات داروی ضدسرطان به روش فناوری دی اکسید کربن فوق بحرانی و امواج فراصوت در دانشگاه کاشان اطلاع داد و گفت: نتایج ارزشمند این پژوهش نوین، در مجله سیالات فوق بحرانی در 15 صفحه به چاپ رسیده است.

پذیرش 474 مقاله علمی از سراسر دنیا

دبیر علمی پنجاه و یکمین گردهمایی بین المللی ریاضی نیز گفت: 474 مقاله علمی از سوی محققان و دانشمندان به نام ریاضی در سراسر دنیا برای ارایه در این گردهمایی پذیرفته شد که 330 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به نیز به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

سیدعلیرضا اشرفی اضافه نمود: این گردهمایی با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در علوم ریاضی، آنالیز اندیشه های ریاضی دانان عظیم تاریخ ایران برای ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان و آشنایی با قابلیت های جامعه ریاضی برای حل مسایل علمی و صنعتی کشور برگزار می گردد.

وی فراهم کردن بستری مناسب برای تبادل افکار استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکترای ریاضی، تقویت تعامل با جامعه دنیای ریاضیات برای همکاری های علمی و بین المللی، آنالیز چالش های پیش روی آموزش و پژوهش ریاضی و یافتن راهکارهای مناسب، آنالیز چالش های پیش روی دانش موختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آنها و معرفی توانایی های علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان را از دیگر هدف های پنجاه و یکمین گردهمایی ریاضی ایران مطرح نمود.

پنجاه و یکمین گردهمایی بین المللی ریاضی، مهم ترین رویداد علمی ریاضیات ایران از 27 بهمن تا اول اسفند به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می گردد.

نزدیک به 9 هزار نفر دانشجو در 200 رشته گرایش در 11 دانشکده و 12 پژوهشکده دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران گردهمایی بین المللی ریاضی در دانشگاه کاشان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گردهمایی بین المللی ریاضی در دانشگاه کاشان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید