تویوتا عنوان ارزشمندترین خودروساز جهان را از دست داد

به گزارش وبلاگ محتوا، تسلا موتورز تولیدکننده خودروهای برقی آمریکایی با ارزش 210 میلیارد دلار، از تویوتا موتور ژاپن پیشی گرفت و ارزشمندترین خودروساز جهان شد.

تویوتا عنوان ارزشمندترین خودروساز جهان را از دست داد

ژاپن تودی، سهام تسلا در بازار سهام نیویورک هفته گذشته در سطح بی سابقه 1119 دلار بسته شد در 12 ماه گذشته بهای سهام این شرکت پنج برابر رشد کرده و از آغاز سال جاری میلادی بیش از 2.6 برابر شده است.

پیش از این، مقام با ارزش ترین خودروساز جهان به شرکت تویوتا تعلق داشت که حالا ارزش آن 6 میلیارد دلار از شرکت تسلا کمتر شده است.

تسلا موتورز شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز ترن های برقی است این شرکت همچنین تولید کننده پکیج های باتری لیتیم یون برای سایر خودروسازها، نظیر تویوتا و دایملر آ گ است.

شرکت تسلا موتورز در سال 2003 تاسیس شد هدف اصلی تسلا تجاری سازی خودروهای برقی است.

خودروسازی تویوتا یک ابر شرکت چند ملیتی سازنده خودرو و ماشین آلات مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است اولین خط تولید خودرو شرکت تویوتا در سال 1937، راه اندازی شد.

پیش از این تویوتا اعلام کرده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از کارخانه های خود را در سراسر جهان تعطیل کرده و شماری از کارمندانش را هم تعدیل کرده بود.

تویوتا همچنین قرار بود با همکاری دو خودرو ساز دیگر این کشور سایت تولید خودروی مشترک به ارزش 1.6 میلیارد دلار در آمریکا راه اندازی کنند اما با همه گیری کووید-19 این برنامه آن ها به تاخیر افتاد.

حالا این شرکت ها اعلام کرده اند که با تاخیر چند ماهه، تولید این سایت را از اواسط سال 2021 آغاز خواهند کرد کارشناسان می گویند تاخیر در راه اندازی این خط تولید جدید، شرکت تویوتا را در موقعیت ضعیفی قرار می دهد که بعد از آن، به سادگی نمی تواند به بازار فروش شمال آمریکا بازگردند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تویوتا عنوان ارزشمندترین خودروساز جهان را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا عنوان ارزشمندترین خودروساز جهان را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید