بررسی بودجه آموزش و پرورش در مجلس، انتظار برای افزایش بودجه

به گزارش وبلاگ محتوا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش با اشاره به فرایند بررسی بودجه آموزش وپرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید ما این است که بودجه آموزش و پرورش باید بیشتر باشد. در واقع انتظار داریم با توجه به مسائل ریشه ای آموزش و پرروش، نگاه به این بخش قوی تر باشد.

بررسی بودجه آموزش و پرورش در مجلس، انتظار برای افزایش بودجه

قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با وبلاگ محتوا، درباره فرایند بررسی بودجه آموزش وپرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق کارش را شروع کرده است؛ برای نخستین بار است که بودجه با قانون نو که به صورت دو شوری است، مطرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس ابتدا کلیات را مطرح می کنند و احتمالا یک شنبه هفته آینده به صحن علنی می آید. اگر کلیات در صحن علنی رای بیاورد، امر بررسی در کمیسیون ها شروع می گردد. اما اگر رای نیاورد طبق قانون برمی گردد و مجدد دوهفته در دولت چکش کاری می گردد و مجددا به مجلس برمی گردد. الان هم همکاران در مجلس دارند روی بودجه کار می کنند و بررسی ها ادامه دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه برخی اظهارات مبنی بر اینکه بودجه آموزش و پروش کاسته و به بخش های دیگر اضافه کرده می گردد را قبول نداریم گفت: ما بودجه خودمان را می گیریم، هرچند تاکید ما این است که بودجه باید بیشتر باشد. در واقع انتظار داریم با توجه به مسائل ریشه ای آموزش و پرروش نگاه به این بخش قوی تر باشد.

وی درباره مقدار کسری بودجه این وزارتخانه نیز گفت: بستگی دارد کسری را چه بدانید. بودجه عمومی دولت روی 1501 هزار میلیارد تومان بسته شده و از این عدد 950 هزار میلیارد تومان مربوط به حقوق و مزایا است. منابع را پایدارتر از گذشته دیده اند که بودجه کمتر به کسری بخورد و امید است به مسئله ای برنخوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بررسی بودجه آموزش و پرورش در مجلس، انتظار برای افزایش بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی بودجه آموزش و پرورش در مجلس، انتظار برای افزایش بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید