گزینشی المپیک در آسیا مهمترین دغدغه اتحادیه جهانی کشتی

به گزارش وبلاگ محتوا، پیکارهای گزینشی المپیک در قاره آسیا نخستین میدانی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این پیکارها ابتدا قرار بود طی روزهای 8 تا 10 فروردین سال جدید به میزبانی چین برگزار گردد که ویروس کرونا این مسابقات را منتفی و میزبان آن را تغییر داد. سپس قرار شد این پیکارها در همان تاریخ به میزبانی شهر بیشکک قرقیزستان برگزار گردد که این زمان و مکان نیز به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشورهای آسیایی از سوی اتحادیه جهانی لغو شد.

گزینشی المپیک در آسیا مهمترین دغدغه اتحادیه جهانی کشتی

هر چند سریال لغو مسابقات گزینشی المپیک همچنان ادامه داشت و دامن تمامی کشورهای میزبان از جمله بلغارستان و مجارستان را هم گرفت، اما شرایط مدعیان آسیایی به دلیل شدت انتشار این ویروس به مراتب وخیم تر شد.

به همین دلیل اتحادیه دنیای کشتی اواخر سال گذشته دوباره وارد عمل شد و زمان حدودی برگزاری مسابقات گزینشی در قاره های مختلف را تعیین کرد. بطوریکه گزینشی المپیک در قاره اروپا همچنان به میزبانی مجارستان و گزینشی قاره های آفریقا و اقیانوسیه همچنان در مراکش برگزار می گردد، اما زمان برگزاری این مسابقات که قرار بود اردیبهشت سال جدید باشد به تعویق افتاد.

از سویی دیگر اتحادیه دنیای کشتی خاطرنشان کرد رقابتهای گزینشی المپیک به صورت دنیای نیز همچنان به میزبانی بلغارستان اما با کمی تعویق درنیمه دوم خرداد سال جدید برگزار می گردد. این در حالیست که تکلیف رقابتهای گزینشی المپیک در نقاط مختلف دنیا تعیین شده، به جز گزینشی المپیک در قاره آسیا که زمان و مکان دقیقش همچنان در هاله ای از ابهام است.

هر چند گفته می گردد گزینشی مدعیان آسیایی هم قرار است در خرداد ماه برگزار گردد، اما اوضاع و احوال پیچیده قاره کهن و شیوع ویروس کرونا در این نقطه از دنیا تمامی معادلات و پیش بینی ها را بر هم زده است. این در حالیست که زمان و مکان برگزاری این رویداد مهم آسیایی هنوز تعیین نیست و همه منتظرند اتحادیه دنیای کشتی با توجه به حفظ سلامت ورزشکاران بهترین و منطقی ترین تصمیم را اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گزینشی المپیک در آسیا مهمترین دغدغه اتحادیه جهانی کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینشی المپیک در آسیا مهمترین دغدغه اتحادیه جهانی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید