بارش برف و باران همراه با کاهش محسوس دما در کشور

به گزارش وبلاگ محتوا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در استان های مختلف کشور از امروز (30 دی ماه) از وزش باد شدید و کاهش دما در نقاظ مختلف اطلاع داد.

بارش برف و باران همراه با کاهش محسوس دما در کشور

به گزارش وبلاگ محتوا به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز(30 دی ماه) بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد شدید در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و به صورت پراکنده در گیلان و مازندران روی خواهد داد.

وی اضافه نمود: فردا (1 بهمن) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش پیش بینی می گردد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پنجشنبه (2 بهمن) در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش هایی از مرکز کشور و روز آدینه (3 بهمن) در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

ضیائیان در ادامه اظهار کرد: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف پیش بینی می گردد همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در شمال غرب، دامنه ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: با توجه به نفوذ توده هوای سرد، دمای هوا از امروز (30 دی) تا شنبه (4 بهمن) در غالب مناطق کشور به طور محسوسی کاهش خواهد یافت و بیشترین مقدار کاهش دما در شمال شرق و شرق بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد، در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد و در غرب، مرکز و بخش هایی از جنوب و جنوب غرب کشور بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

به گفته وی، از امروز (30 دی) تا آخر هفته دریای خزر و طی این مدت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: پنجشنبه (2 بهمن) سرعت وزش باد در

سطح کشور افزایش می یابد و در مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (1 بهمن) قسمتی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و افزایش باد و در اواخر وقت کاهش دما و بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (2 بهمن) ابری همراه با وزش باد شدید و کاهش دما گاهی بارش برف و باران با حداقل دمای 3- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "بارش برف و باران همراه با کاهش محسوس دما در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران همراه با کاهش محسوس دما در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید